To discover the power of remembering the daf and view this audio lesson, please create a free Zichru account. To discover the power of remembering the daf and view this audio lesson, please create a free Zichru account.
One who feels the need to relieve himself and cannot restrain himself for 72 minutes (the time it takes to travel the distance of a parsah), should not begin Shemoneh Esrei. To do otherwise would be to render his tefillah a to’eivah (an abomination).
- The source for the need to prepare oneself for tefillah is the pasuk,הכון לקראת אלקיך
ישראל – Prepare to meet your G-d, O Israel.
One must remove his tefillin at least four amos way from an established bathroom before entering. If the place had never been used as a bathroom, he can take his tefillin off there and relieve himself, but he must move at least four amos away before putting them back on.
It is forbidden to store anything other than tefillin in a bag set aside to hold tefillin.
- It’s a machlokes whether the bag becomes forbidden as soon as it is set aside for such usage
(הזמנה מילתא היא) or only after it has been used (הזמנה לאו מילתא היא).
תנו רבנן הנצרך לנקביו אל יתפלל ואם התפלל תפלתו תועבה, אמר רב זביד ואיתימא רב יהודה לא שנו אלא שאינו יכול לשהות בעצמו אבל אם יכול לשהות בעצמו תפלתו תפלה, ועד כמה, אמר רב ששת עד פרסה
אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יונתן הנצרך לנקביו הרי זה לא יתפלל, משום שנאמר הכון לקראת אלקיך ישראל
תנו רבנן הנכנס לבית הכסא חולץ תפיליו ברחוק ד' אמות ונכנס, אמר רב אחא בר רב הונא אמר רב ששת לא שנו אלא בית הכסא קבוע אבל בית הכסא עראי חולץ ונפנה לאלתר, וכשהוא יוצא מרחיק ד' אמות ומניחן מפני שעשאו בית הכסא קבוע
איבעיא להו מהו שיכנס אדם בתפילין לבית הכסא קבוע להשתין מים, רבינא שרי רב אדא בר מתנא אסר, אתו שיילוה לרבא אמר להו אסור חיישינן שמא יפנה בהן ואמרי לה שמא יפיח בהן, תניא אידך הנכנס לבית הכסא קבוע חולץ תפיליו ברחוק ד' אמות ומניחן בחלון הסמוך לרשות הרבים ונכנס, וכשהוא יוצא מרחיק ד' אמות ומניחן דברי בית שמאי, ובית הלל אומרים אוחזן בידו ונכנס, ר"ע אומר אוחזן בבגדו ונכנס, בבגדו ס"ד זימנין מישתלי להו ונפלי אלא אימא אוחזן בבגדו ובידו ונכנס ומניחם בחורין הסמוכים לבית הכסא ולא יניחם בחורין הסמוכים לרשות הרבים שמא יטלו אותם עוברי דרכים ויבא לידי חשד
תני חדא צורר אדם תפיליו עם מעותיו באפרקסותו, ותניא אידך לא יצור, לא קשיא הא דאזמניה הא דלא אזמניה, דאמר רב חסדא האי סודרא דתפילין דאזמניה למיצר ביה תפילין צר ביה תפילין אסור למיצר ביה פשיטי, אזמניה ולא צר ביה צר ביה ולא אזמניה שרי למיצר ביה זוזי, ולאביי דאמר הזמנה מילתא היא אזמניה אע"ג דלא צר ביה, צר ביה אי אזמניה אסיר אי לא אזמניה לא
Copyright זכויות יוצרים © 2025 Zichru